Ferrari F40 využíva 2,9-litrový, dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec,
ktorý je pozdĺžne uložený pred zadnou nápravou - teda uprostred.
Disponuje výkonom 477 PS (351 kW; 471 hp) pri 7000 ot./min. a krútiacim/točivým momentom
až 577 Nm pri 4000 ot./min. Vďaka nízkej hmotnosti a vysokému výkonu
prekonala F40-tka 100 km/h za 4s a dosiahla maximálnu rýchlosť až
326 km/h; preto sa v roku 1987 stala najrýchlejším sériovo vyrábaným
autom na svete a z trónu zosadila tiež legendárne Porsche 959,
ktorého maximálna rýchlosť bola "len" 314 km/h. Motor má klasické
rozvody DOHC (4 ventily na valec) a rozmery valca 8,2 cm a 13,9 cm
(polomer a výška). Model F40 má jednoduchú 5-rýchlostnú, manuálnu prevodovku;
vďaka nej dokázal ísť rovných 100 km/h na jednotku. Prevodovka uložená
uprostred vozidla posiela výkon na zadnú nápravu, ktorú tvorí jednoduchý
diferenciál a jednoduchá torzná tyč - to znamená to, že čo robí pravé, to robí aj ľavé koleso. Nielen preto sa F40 ťažko ovláda+ okrem toho nemala posilňovač riadenia, radenia či ABS.